världen har gjort mig till en mörkrets man.

sitter i soffan och kollar nyheter med mamma. nice. nä.
min man ska stanna hemma i helgen. jag är lycklig. har dåligt samvete. men är otroligt lycklig. igår kväll blev som det blev. det får mig bara att inse vilken underbar människa jag hittat. hur underbart det känns när man hittat rätt. jag förstår bara inte vad jag gjort för att förtjäna allt det här. det finns inga gränser för hur mkt jag älskar dig, det vet du. och vi fixa ju det här precis som vi sa och precis som allt det andra. jag lovar att våran dag kommer bli den bästa dan nånsin ♥
jag längtar tillbaka till lördag. jag längtar tillbaka till eldkvarn. ska gå upp till mig, ställa mig i duschen och lyssna på eldkvarn. imorrn är jag ledig. behövs. ska sova massa länge. ska sen göra färdigt allt som ska göras färdigt i skolan så jag slipper det, sen blir det lite teoriplugg oxo. gå ut med min söta hund måste jag. men nae ska sociala mig med min mor ett tag innan jag går upp till mig. ska sova med min nya älskare inatt. later.
Den är tre på morgon och jag ligger i sängen. Snart går solen upp men jag orkar inte längre.
Jag har jobbat hård sett dagar bli nätter. Jag kommer ingenstans och ingenting blir bättre
Nu rullar vagnar genom stadens port. världen väntar och pengar görs fort
Innan världens ände får syn på vårt hus älskling, släck alla ljus

Regn, regn slår emot fönstret, jag är i skydd av mörkret

Jag har stått i mörkret där stan tar slut. Ibland lastbilar och all längtan ut
Jag har levt i ljuset tills mitt hjärta brann över hela vårt land

Regn, regn slår emot fönstret jag är i skydd av mörkret
Lägg din arm omkring mig älskling, håll mig hårt
när den sista dansen går, är bara mörkret vårt

Vi har dansat tätt genom gryningstimman
nu faller löven, nu lättar dimman
Jag tar min jacka, mina skor, jag går gatan fram
en arbetsdag börjar för en mörkrets man

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0